Deze bijzondere BMW 327 cabriolet werd op 11 maart 1939 nieuw geleverd door de Zwitserse BMW importeur in Zürich. Hij heeft daarna 3 Zwitserse eigenaren gehad en is momenteel geregistreerd op Nederlands kenteken. Echt een geweldige 30'er jaren auto die bij iedereen een lach op zijn gezicht tovert.
Technische staat Ondanks dat dit plaatje daarmee een 'vooroorlogse' auto is, was hij qua techniek zin tijd al ver vooruit. De 2.0 liter 6 cilinder doet vlijtig zijn werk en zorgt voor fijne rijprestaties. De auto is verassend leuk en ook makkelijk om te rijden. ledereen kan hier in weg rijden. Hi komt goed mee in rustig verkeer, start makkelijk en voelt geweldig aan. Ook de onderzijde van de 327 is in goede, harde staat zonder roest. Staat van het interieur Zowel het grijze leder als het tapijt zin volledig vernieuwd en in zéér goede staat. Hoeft niets aan te worden gedaan. Staat van het exterieur Mooie two-tone lak in een goede stat en zonder noemenswaardige gebreken. Mooie nieuwe zwarte Mohair kap, prachtig chromewerk en goede banden. De stickers zijn recent aangebracht. Algemene staat Geweldige 30'er jaren auto in een goed gerestaureerde stat en startklaar voor mooie zomerse ultstapjes en oldtimer rally's! Informatie over het model Tussen 1937 en 1941 werd de BMW 327 1224 keer gebouwd als cabriolet. Toen de BMW 327 in 1937 voor het eerst in de schijnwerpers stapte, werd hij enthousiast begroet. De lage, aerodynamische vorm van de 327 straalde snelheid uit nog voordat een wiel was gedraaid, terwijl het moderne ontwerp een momentopname van de toekomst bood. De BMW 327 werd naar behoren en iconisch voorbeeld van auto-design, een die 80 jaar later nog steeds fascineert en boeit, en die al lang is gerangschikt als een zeldzaam en zeer begeerd verzamelobject. Dit waren misschien relatief vroege dagen, maar zescilindermotoren ware al een BMW-kenmerk geworden. Ongelooflijk soepel lopend, met koppel over en het vermogen om straf op te vangen, hebben ze veel gedaan om de reputatie van dit nog jeugdige automerk op te vijzelen. De zescilinder in de BMW 327 ontwikkelde 55 pk uit een cilinderinhoud van amper twee liter en stuwde de auto naar een vorstelijke 125 km/u (78 mph) - een snelheidsbepalend cijfer in die tijd. Er kon nu geen twijfel over bestaan dat we naar een van de snelste auto's van het land keen. En toch weegt de BMW 327 slechts 750 kg, wat hem naar de huidige maatstaven echt vederlicht maakt. Van massaproductie was nog geen sprake. De 327 is grotendeels met de hand gebouwd op de klassieke, aloude manier. Bekwame vakmensen stelden het houten frame samen en pasten elk metalen onderdeel aan om te passen. Extreem hoogwaardige luxe auto's waren het eindresultaat. Met 7.500 Reichsmark waren ze alleen betaalbaar voor bijzonder welvarende klanten. De productie van de BMW 327 kwam in 1941 tot een einde, toen autoaankopen door particulieren al lang verboden waren. Tegen de tijd dat de laatste auto de fabriek verliet, waren er 1.224 exemplaren van de BMW 327 cabriolet gebouwd.
Holland Car Company B.V. Zuidbaan 350 2841 MD, Moordrecht + 31 (0)182 634 943 3.000 m2 exclusieve auto's (Showroom & werkplaats)
Voor de uitgebreide fotoreportage verwijzen wij u naar onze website: www.hollandcarcompany.nl
Interesse in een specifieke auto? Neem vooraf contact met ons op om te beschikbaarheid te controleren.
Onze pagina’s maken gebruik van functionele & analytische cookies. Door te klikken op "Akkoord" ga je akkoord met ons gebruik van cookies. Voor een uitgebreide uitleg klik op: Lees meer